Rescrierea în regim de urgență a Legii Educației Naționale

In jos

Rescrierea în regim de urgență a Legii Educației Naționale

Mesaj  gabrielteodorescu la data de Vin Apr 16, 2010 8:40 pm

În cazul unor soluţii de sinteză care deja se întrezăresc, prin integrarea conţinuturilor într-o viziune unitară, accentul trebuie pus pe valori autentice spirituale şi pe modele demne de urmat pentru a asigura un echilibru în sistemul educaţional. ...am spus-o şi o repet.
Părerea mea referitoare la disfuncţionalităţile în sistemul educaţional din România:
- absenţa în continuare a unei politici ferme referitoare la calitatea din educaţie;
- atribuţii şi responsabilităţi neclare pentru cei din sistem;
- absenţa unui sistem al calităţii în ansamblu;
- ca şi proiect şi program, de implementare a calităţii, calitatea nu este percepută în aceeaşi manieră de toţi factorii responsabili şi de persoanele implicate în educaţie;
- absenţa unui program coerent şi a reuşitei lui;
- absenţa unor proceduri în cazul modificărilor care pot surveni în program;
- nedispunerea de organizaţii care să normalizeze situaţia;
- absenţa unor reviste formale referitoare la conceptele de mai sus;
- programul calităţii în educaţie nu e tradus şi mai ales nu sunt înţelese competenţele de către toți cei din sistem;
- criteriile de acceptare a performanţelor nu sunt clar definite;
- absenţa procedurilor de documentare;- inexistenţa unui formalism în cazul unor chestiuni care se modifică;
- fiabilitatea între orientări şi coordonarea lor;
- profilul elevului deci a educatului la intrarea într-un ciclu de învăţământ nu este definit;
- absenţa evaluării elevilor/studenților la intrarea într-un ciclu nou;
- absenţa unei colaborari strânse între şcoala elementară, liceu, colegiu, facultate;
- neutilizarea rezultatelor survenite în ameliorarea practicilor educative; -…


Precizez, motivatia mea referitor la faptul ca nu sunt de acord cu legea in forma actuala ,aratand urmatoarele puncte slabe:

- bugetul limitat pt. educatie;DECI: SUBFINANTARE;(vezi:
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Deci: guvernul va finanta educatia in 2010 cu 32% mai putin decat in 2008.
Si totusi guvernantii doresc un sistem educational competitiv si mai ales superior dpdv calitativ.
Astfel apare necesitatea emiterii unui nou slogan pt abilitatii sistemului:- A trai sustenabil inseamna, a face mai mult, folosind mai putin. Pe masura ce ne organizam sa traim folosind mai putin, si inovam creativ in acest scop, rezultatele sunt uimitoare. Asta ne va permite sa obtinem cresteri de productivitate la costuri mai mici, si mai sigure.
- legea promoveaza imixtiunea politicului in invatamant;

- finantarea per elev nu tine cont de specificul unitatilor de invatamant(vezi ex. vocationalele);

- adanceste si mai mult discriminarea intre scoli, universitati, vedeti in Ro la ora actuala sunt comunitati bogate si comunitati sarace;

- are un subiectivism f. ridicat referitor la recrutarea si evaluarea personalului didactic;

- implicarea excesiva a comunitatii in numirea directorului unitatii scolare, precum si in deciziile care trebuie sa fie luate la nivelul scolii, in preuniv.; acelasi lucru si in cazul invatamantului universitar;

- 1/3 +1/3 este cam mult personal fara atributii didactice in scoala pt. luarea deciziilor(vezi schema4/4/4);

- creeaza o presiune in plus asupra profesorilor, in special in preuniversitar;

- legea nu tine cont, de slaba implicare a parintilor in activitatea scolii din ultimii ani;

- NU ASIGURA UN STATUT DECENT PENTRU CADRUL DIDACTIC;

- se acorda o prea mare importanta resurselor secundare, si tertiare, ca si verigi in sistemul de finantare al scolilor si universitatilor( vezi atragerea fondurilor extrabugetare);

- duce la scaderea importantei consiliului profesoral, in actul educativ, si in scoala in general;

- si cate si mai cate.

In continuare spun din nou un NU hotarat referitor la acesta lege.
Consider ca noua lege a educatiei scrisa in varianta Miclea – PDL, nu a respectat pricipiile procesului de descentralizare din educatie, si anume:

- raspundere publica;

- autonomie institutionala;

- transparenta actului decizional;

- valorizarea resursei umane;

- abordarea etica a serviciului educational;

- apropierea actului de decizie de locul actului de educatie;

- subsidiaritatea( corelarea aplicarii principiului subsidiaritatii cu alte principii de baza, ca acelea ale competitiei, democratiei, eticii, dezvoltarii sustenabile);

- diversitatea culturala si etnica.


vezi și: [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

dacă ești de acord semnează și promovează petițiile

gabrielteodorescu


Sus In jos

Re: Rescrierea în regim de urgență a Legii Educației Naționale

Mesaj  Onush la data de Sam Apr 17, 2010 2:33 pm

Desi mi se pare ca este o lupta deja pierduta am semnat prima dintre petitii.

_________________
Now I'm not looking for absolution,
Forgiveness for the things I do.
But before you come to any conclusions,
Try walking in my shoes.
avatar
Onush

Localizare : Piatra Neamt
Stare de spirit : Gica Contra

Sus In jos

Re: Rescrierea în regim de urgență a Legii Educației Naționale

Mesaj  Lore la data de Dum Apr 18, 2010 10:44 am

Eu le-am semnat pe amandoua ca nu mi-a luat prea mult timp.
In mod normal de cate semnaturi e nevoie pentru a reusi?

_________________
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]


[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]
Paul - 4 ani
avatar
Lore

Rac

http://www.luthelo.ro

Sus In jos

Re: Rescrierea în regim de urgență a Legii Educației Naționale

Mesaj  Manufactura Lorelai la data de Lun Apr 19, 2010 12:39 am

Cred ca ne luptam cu morile de vant .
Guvernantii nu au tinut si nu vor sa tina cont de parerile noastre, ale parintilor interesati de ce si cat invata copii lor la scoala. Guvernantii vor sa aprobe schema 4/4/4 ca directorul de scoala sa fie pus politic, de cei 1/3 membrii din partea primariei + 1/3 membrii din parinti (cumparati). Astfel, directorul de scoala nu va mai fi ales de consiliul profesorilor pe merit (nu ca acum nu sunt cazuri din astea, dar, oricum), si pur politic. De CE/ pai ca partidul de la putere sa aiba in fiecare sat/ comuna/ oras in mana scoala, primaria, poate pe popa...si uite asa apare dictatura!
E strigator la cer ce se intampla, si eu sunt disperata (la propriu) cand vad in ce lume imi cresc copilul. Unde o sa fim p[este 2 ani? Dar peste 5? 10?
avatar
Manufactura Lorelai

Leu Localizare : Rm. Valcea
Stare de spirit : Mereu optimista, vesela mereu :)

Sus In jos

Re: Rescrierea în regim de urgență a Legii Educației Naționale

Mesaj  gabrielteodorescu la data de Lun Apr 19, 2010 9:19 pm

.Referitor la acțiunile ministerului și ministrului educației... cum spuneam pe vremuri, aduceți calitatea în sistem în primul rand prin specialiști recunoscuți în domeniu,... și debarasați-vă de personajele de o calitate îndoielnică(scapați de mediocritatea acestor oameni, ei fiind false valori..., vedeți ceeace este scris despre cercetarea de la noi care se zbate între mediocritate și impostură...,lucrări banale, ...,autori mulți,..., fapte previzibile, simple manipulări de formule și/sau instrumentar..., etc... etc )

Referitor la evaluarea elevilor
INTREBARI:
- Notele elevilor reflecta corect prestatiile lor, sau sunt influentate de factori exteriori criteriilor de evaluare?
Ma intereseaza parerea dumneavoastra referitor la relatia care trebuie sa existe intre notele scolare acordate si nivelul de pregatire al elevilor.
Este un studiu de investigatie prin care doresc cunoasterea opiniei dumneavoastra.

Cum operationalizam cu concepte cum ar fi:
verificare, masurare, notare, surse de eroare,

Atata vreme cat nu exista un sistem de notare stiintific, lucru pe care il stie toata lumea care lucreaza in sistem, intrebarile nu au sens. Logica simpla ne spune ca totul se petrece absolut la intamplare, dupa ureche, lautareste.
In cele mai multe cazuri notarea se face ABUZIV.

... in sistemul educațional nu exista competenta necesara pe subiectul in discutie, iar pe de alta parte nu exista nici un interes din partea profesorilor sa-si autosubmineze un atu de natură abuziva pe care il au asupra elevilor.
Parerea mea este ca evaluarea scolara nu este un scop in sine, ci chiar un mijloc de educatie prin intermediul caruia profesorul poate orienta procesul de formare al elevului.

Si inca ceva , evaluarea trebuie sa reflecte predare, deoarece nivelul de exigenta, criteriile de evaluare, ar trebui sa fie cel putin de ecelasi nivel cu cele pe care evaluatorul le va aplica in realizarea autoevaluarii activitatii sale.

Consider ca o evaluare severa care urmeaza dupa o prestatie slaba la ora a profesorului, poate fi considerata de elevi ca o forma de compesare pe seama lor a incapacitatii profesorului.

Inaintea fiecarei lectii, profesorul trebuie să prezinte obiectivele urmarite, din domeniul cognitiv, performantele pe care doreste sa le obtină, criteriile pe baza carora vor fi apreciati elevii, precizandu-le ca nu va intereseaza simpla memorare mecanica, ci capacitatea lor de sinteza, de esentializare si /sau de problematizare, aplicabilitatea celor predate..., etc

Intrebari pertinente:
-Care ar fi comportamentul profesorului in actul de evaluare?

-Notarea este facuta dupa criterii bine stabilite si este transparenta?

gabrielteodorescu


Sus In jos

Re: Rescrierea în regim de urgență a Legii Educației Naționale

Mesaj  Zana Mica la data de Mar Apr 20, 2010 12:37 am

Domnule gabrielteodorescu la toate subiectele la care ati scris tot raspunsul dumneavoastra era de fapt un sir de intrebari catre ceilalti utilizatori?Aveti o teza de completat si nu gasiti participanti la studiu?

_________________
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
avatar
Zana Mica

Leu Localizare : Bucuresti via Brasov
Stare de spirit : Mamiceasca

http://www.basmepentrumaria.blogspot.com

Sus In jos

precizari

Mesaj  gabrielteodorescu la data de Mar Apr 20, 2010 2:23 am

Zana Mica a scris:Domnule gabrielteodorescu la toate subiectele la care ati scris tot raspunsul dumneavoastra era de fapt un sir de intrebari catre ceilalti utilizatori?Aveti o teza de completat si nu gasiti participanti la studiu?

Ma intereseaza parerea dumneavoastra referitor la relatia care trebuie sa existe intre notele scolare acordate si nivelul de pregatire al elevilor.
Este un studiu de investigatie prin care doresc cunoasterea opiniei dumneavoastra la aceasta problema, pentru a inainta un raport ministerului in scopul perfectionarii actului didactic.(mai ales ca ministerul lucreaza la metodologiile de aplicare ale noii LEN, si asa cum se intampla la noi, nu tin de loc cont de parerea celor din sistem..., numai decizii politice de partid si nu decizii de ameliorare a educatiei in general, de politica educationala...)

gabrielteodorescu


Sus In jos

Re: Rescrierea în regim de urgență a Legii Educației Naționale

Mesaj  Continut sponsorizat


Continut sponsorizat


Sus In jos

Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum