Comparatie intre metoda de invatamant traditionala si Montessori

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos

Comparatie intre metoda de invatamant traditionala si Montessori

Mesaj  Admin la data de Joi Mar 18, 2010 1:29 pm



Tipul experientei de invatare si metodele invatamantului traditiona

Educatoarea este centrul atentiei, al clasei si al activitatii.

- Educatoarea este cea care impune disciplina.

- Predarea se face cu intreaga clasa.

- Grupele se formeaza cu copii de aceeasi varsta.

- Toate cunostintele sunt date de catre educatoare.

- Copilul are un orar fix al activitatilor.

- In procesul de conceptualizare, copilul este dirijat de educatoare.

- Copilul are un timp de lucru stabilit de educatoare.

- Ritmul instruirii este fixat de grupa si de orar.

- Educatoarea corecteaza greselile prin repetari, pedepse si recompense.

- Consolidarea invatarii se face din exterior.

- Exista foarte putine materiale pentru dezvoltarea senzoriala.

- Copilul are scaunul/locul sau propriu: I se cere sa stea linistit, sa asculte si sa participe in timpul lectiilor cu toata grupa.

- Implicarea parintilor este redusa si voluntara.

___________________________________________________________________



Tipul experientei de invatare si metodele invatamantului Montessori

- Educatoarea are un rol noninterventionist in clasa.

- Mediul si metoda incurajeaza autodisciplina.

- Predarea este, in principal, individuala.

- Grupele sunt alcatuite din copii de varste diferite (de la 3 la 6 ani).

- Lucrul in grup ii incurajeaza pe copii sa invete singuri si sa se ajute reciproc.

- Copilul isi alege singur activitatea.

- Copilul descopera singur conceptele cu ajutorul materialelor auto-corective.

- Copilul lucreaza atata timp cat doreste la proiectul pe care il alege singur.

- Copilul invata in ritmul sau propriu.

- Materialul il ajuta pe copil sa-si descopere greselile.

- Copilul isi consolideaza invatarea prin repetitie si prin starile pozitive.

- In clasa exista materiale care se adreseaza tuturor simturilor si ajuta la o invatare totala.

- Copilul poate lucra acolo unde doreste, se deplaseaza prin clasa si vorbeste cu cine doreste, fara a perturba activitatea altora; poate alege sa lucreze si in grup.

- Se organizeaza un program Montessori de participare a parintilor la procesul de educatie.

www.gradinitamontessori.ro
avatar
Admin
Admin


http://super-parinti.forumcreativ.ro

Sus In jos

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum